بریس زانو و انواع کاربرد ها و عملکرد های آن

بریس زانو

بریس زانو


بریس زانو تکیه گاهی برای زانو است که هنگام درد و آسیب دیدگی آن استفاده می شود. برخی افراد از آن ها برای جلوگیری از آسیب دیدگی ناحیه زانو در هنگام ورزش نیز استفاده می کنند. بریس ها از ترکیبات قطعات مختلف فلز، فوم، پلاستیک، مواد الاستیک و بست ها ساخته می شوند. این زانوبندها در اندازه ها، رنگ ها و مدل های مختلف، متناسب با نیاز افراد ارائه می شوند. مهم ترین نقش آن ها ایجاد ثبات زانو است. با حمایتی که از زانو به عمل میاورند، به بهبود درد و آسیب دیدگی کمک می کنند.

نکات عملکردی بریس زانو

باید از زانوبند در تمام فعالیت هایی که امکان آسیب وجود دارد استفاده شود، تا بستن آن نتیجه بخش باشد. نکته اساسی این که اگر بریس به درستی و محکم بسته نشود، حتی می تواند آسیب دیدگی را تشدید کند. بریس ها برای بعضی افراد، بیشتر از دیگران سودمند هستند. برخی افراد نگرانند که بستن بریس زانو در نهایت باعث افزایش آسیب دیدگی در ورزشکاران شود. ولی در مجموع، بیشتر افرادی که از زانوبند استفاده می کنند نظر مثبتی نسبت به نتایج حاصل از آن دارند. در حال حاضر متخصصین در تلاشند تا در مورد چگونگی عملکرد حقیقی زانوبند و بهترین زمان بستن آن بیشتر بدانند. یک نکته دیگر این است که نیاز به استفاده از بریس باید توسط متخصصین مربوطه تشخیص داده شود.

از بریس زانو چه زمانی استفاده می شود؟

مشکلات مختلف زانو به زانوبندهای طبی مختلفی نیاز دارند. ممکن است درمانگر برای بهبود بعد از جراحی زانو نوعی از بریس را تجویز کند. بعضی از پزشکان ممکن است به جای جراحی پارگی رباط زانو، نوع دیگری از زانوبند را برای پشتیبانی از آن انتخاب کنند. همچنین ممکن است برای درد ناحیه جلوی زانوی به یک نوع دیگر آن نیاز باشد. در واقع برای دردی که که با تمرینات تقویتی و انعطاف پذیری بهتر نمی شود.

برخلاف باور برخی افراد، به نظر نمی رسد بریس برای جلوگیری از بروز آسیب های زانو کاربرد بسزایی داشته باشد. اما گاهی استفاده از بریس زانو در حین ورزش به ورزشکاران توصیه می شود. این کار برای جلوگیری از آسیب بیشتر با ایجاد یک ثبات و حمایت نسبی برای زانو است. علاوه بر این لازم است قبل از انجام هرگونه فعالیت ورزشی، ابتدا از نرمش هایی برای گرم شدن بدن بهره برد.بریس زانو

آیا همزمان با استفاده از زانوبند، باید تمرینات ورزشی پا هم انجام داد؟

نقش زانوبند در جلوگیری از آسیب دیدگی زانو یا بهبود پس از آسیب را نمی توان نادیده گرفت. اما باید بدانیم تمرینات کششی، تقویتی و عملکردی اهمیت بیشتری نسبت به بستن بریس زانو دارند. بهترین کار این است که همراه استفاده از زانوبند، تمرینات ورزشی را نیز انجام دهید. برای پایین آوردن ریسک آسیب بیشتر زانو، باید به مرور و با احتیاط شدت تمرینات را بالا برد. قدرت بالا و انعطاف پذیری مناسب برای تسکین درد و بهبود آسیب های زانو بسیار با اهمیت هستند. بیمار باید یک برنامه ورزشی با مشورت پزشک خود تهیه کند تا بهترین برنامه مخصوص خود فرد به دست بیاید. در نهایت این که با رعایت تمامی نکات، می توان از تبدیل زانوبند به عصا جلوگیری کرد.

ارتوپد فنی چیست و چه وظایفی را برعهده دارد؟

منابع:

  1. https://www.aafp.org/afp/2000/0115/p423.html
  2. https://www.verywellhealth.com/do-i-need-a-knee-brace-2696279

دسته‌بندی نشده

ارتوپد فنی در غرب تهرانارتوپدفنی در غرب تهرانبریس زانوبریس زانو برای زانو دردبریس زانو در چه مواردی باید استفاده شود؟بریس زانو و کاربرد های آنزانو بندزانو بند برای درد زانوزانو بند های طبی برای درد زانوزانو درد و زانو درد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *