کلینیک شکوفه بهاران

مداخلات فیزیوتراپی در چه زمینه هایی کاربردی هستند؟

حیطه های عملکری این حرفه بسیار گسترده و متنوع هستند. بنابراین افراد با طیف وسیعی از مشکلات، و در هر سنی، ممکن است به مراجعه به فیزیوتراپی پونک نیاز پیدا کنند. زمینه های کلی مداخلات آن عبارتند از:

  • فیزیوتراپی در بیماران ارتوپدی از جمله؛ آسیب ها و مشکلات سیستم اسکلتی_عضلانی مثل کمر درد، گردن درد، درد شانه و زانو درد، آسیب های ورزشی، شکستگی ها، التهاب و یا آسیب بافت های نرم مانند تاندون، رباط، بورس و…
  • فیزیوتراپی در سالمندان می تواند به بیماران مسن که شرایط مختلف بر تحرک و عملکرد بدنی آنها تأثیر گذاشته خدمت رسانی می کند، از جمله آرتروز، پوکی استخوان، آلزایمر، تعویض مفصل ران، اختلالات تعادل و بی اختیاری. هدف این نوع مداخله بازیابی تحرک، کاهش درد و افزایش سطح آمادگی جسمانی است.
  • فیزیوتراپی پونک برای اختلالات نورولوژیک می تواند به افراد مبتلا به اختلالات عصبی و بیماری هایی مانند آلزایمر، سکته مغزی، آسیب مغزی، فلج مغزی، ام اس، پارکینسون، آسیب نخاعی و… کمک کند. هدف از درمان ممکن است افزایش واکنش اندام، درمان فلج و افزایش قدرت عضلات و کاهش آتروفی عضلات باشد.
  • بیماری های قلب و سیستم گردش خون. مانند توان بخشی پس از حمله قلبی و مداخلات پیشگیری کننده از آسیب برای افراد مبتلا به نارسایی های قلبی
  • مشکلات ریوی و تنفسی. مانند بیماری انسدادی مزمن ریه و فیبروز کیستیک
  • فیزیوتراپی برای مراقبت از زخم می تواند اطمینان حاصل کند که زخم در حال بهبود از طریق بهبود گردش خون، اکسیژن و خون کافی دریافت می کند. فیزیوتراپی پونک ممکن است شامل استفاده از روش های درمانی دستی، تحریک الکتریکی، فشرده سازی و مراقبت از زخم باشد.فیزیوتراپی ضمن کمک به جلوگیری از آسیب های بعدی، فعالیت بدنی را بهبود می بخشد. که خود این کار سبب تقویت عملکرد کلی سیستم های مختلف بدن می شود.

دسته‌بندی نشده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *