چشم پزشکی و بینایی سنجی

کلینیک های مجموعه

چشم پزشکی و بینایی سنجی

مرکز بینایی سنجی و چشم پزشکی اقبال
تهران خیابان رودکی

چشم پزشکی و بینایی سنجی

کلینیک چشم پزشکی چشم خانه
تهران میدان ونک

لیزیک ، لازک ، PRK

این روش ها جز جراحی های کم خطر و برطرف کننده ی عیوب انکساری چشم محسوب میشوند.

افرادی که دارای خشکی چشم ، قوز قرنیه و یا هر گونه کدورت در قرنیه ، آب مروارید ، مشکلات شبکیه و یا دیابت حاد می باشند این عمل توصیه نمی شود.

که در روش PRK و یا لازک بعد از برداشتن اپی تلیوم لیزر به لایه ی بومن تابانده شده و بافت قرنیه تراش داده میشود در حالی که در عمل لیزیک بعد از برداشتن flap استرومای قرنیه در معرض تابش اشعه قرار میگیرد.

آب مروارید

به هر گونه کدورت عدسی چشم آب مروارید گفته میشود که یکی از علت های مهم کاهش بینایی است . شروع آن با افزایش سن بیشتر شده به صورتی که جراحی آب مروارید یکی از شایع ترین جراحی های دنیاست.

همچنین به افراد زیر ۱۸ سال توصیه نمی‌ شود و اشخاصی که بالای ۱۸ سال بوده باید حداقل ۶ ماه از تاریخ ثابت ماندن چشمشان گذشته باشد تا کاندید مناسبی برای عمل لیزیک باشند.
با توجه به وضعیت جسمی و روحی بیمار ، عمل اب مروارید با بی حسی‌ موضعی یا بیهوشی عمومی انجام پذیر است.

مهم ترین علایم آب مروارید :
۱. کاهش تدریجی بینایی
۲. پخش نور
۳. دوبینی در یک جشم
۴. تاری دید و مشکل رانندگی در شب
۵. احساس دیدن از ورای یک شیشه ی مات یا احساس کشیده شدن یک پرده ی سفید جلوی‌چشم

تنبلی چشم

درمان تنبلی چشم که در کودکان به علت انحراف چشم و یا عیب انکساری بالاتر یک چشم نسبت به دیگری و سایر عوامل مختل کننده ی مسیر بینایی ایجاد میشود باید در اسرع وقت شروع شود و هر چه سن درمان پایین تر باشد نتیجه ی آن بهتر خواهد بود .

مرکز بینایی سنجی و چشم پزشکی اقبال با دارا بودن مجهزترین و پیشرفته ترین دستگاهای روز دنیا و استفاده از کادری متخصص و مجرب این افتخار را دارد که هر روزه در عرصه ی سلامت چشم هموطنان عزیز گام مهمی بردارد و همچنین این مجموعه با ارایه ی به روز ترین و باکیفیت ترین عینک های طبی و آفتابی و انواع لنز طبی و رنگی پاسخ مناسبی به تمام سلایق و نیاز های شهروندان عزیز می دهد.

عینک پلاریزه و آنتی رفلکس

مراقبت از چشم از فاکتور‌های مهم سلامتی محسوب میشود یکی از روش های مراقبت از چشم استفاده از عینک های آفتابی هست که با جلوگیری از نفوذ اشعه ی خورشید به چشم از سلامت چشم محافظت می کنند . پلاریزه بودن یکی از تین ویژگی هاست که مانع ورود ۱۰۰ درصدی اشعه ی فرابنفش به چشم و آسیب های ناشی از آن میشود .

ویژگی بعدی عینک های طبی‌و‌ افتابی خاصیت آنتی رفلکسی آن ها می باشد که بیشتر مختص افرادی می باشد که کار با لوازمی همچون کامپیوتر و موبایل و … داشته که این آپشن باعث ممانعت از ورود پرتو های مضر ناشی از مانیتور این وسایل میشود که میتواند از مشکلات خفیف و حاد چشمی در کوتاه مدت و بلند مدت جلوگیری کند .