طب سوزنی در زنجان

طب سوزنی در زنجان در یک کلینیک توانبخشی مجرب و توسط درمانگران متخصص آقا و خانم با مدرک بین المللی از انگلیس آماده خدمت رسانی به همشهریان عزیز می باشد. طب سوزنی شامل قرار دادن سوزن های بسیار نازکی از طریق پوست در نقاط مشخصی از بدن است. طب سوزنی یکی از اجزای اصلی طب سنتی چینی است که بیشتر برای درمان درد استفاده می شود. این درد هم می تواند در مفاصل و هم در عضلات باشد که طب سوزنی برای آن ها موثر خواهد بود. با این حال به طور عمده از آن برای سلامتی کلی، از جمله مدیریت استرس هم استفاده می شود. برای رزرو نوبت و بهره مندی از خدمات طب سوزنی در زنجان با ما تماس بگیرید.

طب سوزنی چیست؟

طب سوزنی، نفوذ به پوست بوسیله ی سوزن های نازک و فلزی است. که طی آن با حرکات ملایم و خاص دستان تمرین دهنده یا با تحریک الکتریکی فعال می شوند. پزشکان طب سنتی چینی معتقدند بدن انسان دارای بیش از 2000 نقطه طب سوزنی است که توسط مسیرها یا نصف النهارهایی به هم متصل شده اند. این مسیرها یک جریان انرژی در بدن ایجاد می کند که مسئول سلامت کلی فرد است. اختلال در جریان های انرژی ذکر شده می تواند باعث بیماری شود. طب سنتی چینی، طب سوزنی را به عنوان تکنیکی برای متعادل کردن جریان انرژی یا نیروی حیاتی بدن توضیح می دهد. که این نیروها از طریق مسیرهایی در بدن شما جریان دارند. پزشکان و طب سوزنی در زنجان معتقدند با وارد کردن سوزن در نقاطی در امتداد این مسیرها، جریان انرژی شما دوباره متعادل می شود.

در طب سوزنی در زنجان هر سوزن در محل وارد شده، آسیب کوچکی را ایجاد می کند؛ اما این آسیب آنقدر کوچک است که ناراحتی ایجاد نمی کند. لذا این یک سیگنال است که به بدن می گوید باید به آن پاسخ داده شود.این واکنش و پاسخ شامل تحریک سیستم ایمنی بدن، افزایش گردش خون در ناحیه، بهبود زخم و تعدیل درد است. تحقیقات معاصر در مورد طب سوزنی عمدتاً بر این نظریه متکی اند. این درمان یک روش حداقل تهاجمی برای تحریک مناطق غنی از عصب در سطح پوست است. که به منظور تأثیر بر بافت ها، غدد، اندام و عملکردهای مختلف بدن است.

طب سوزنی در زنجان چگونه عمل می کند؟

طب سنتی چینی توضیح می دهد که سلامتی، نتیجه ی تعادل هماهنگی مکمل بین دو نیروی حیات است. این دو نیرو با هم به “qi” معروف هستند و به شکل “chi” نیز تلفظ می شوند. گفته می شود اکثر بیماری ها نتیجه ی عدم تعادل این دو نیرو است. هم چنین گفته می شود که با قرار دادن سوزن در این نقاط با ترکیبات مناسبی، جریان انرژی به حالت تعادل مناسب خود باز می گردد. مطالعات متعددی نشان می دهند که طب سوزنی برای برخی بیماری ها و اختلالات مفید است. طب سوزنی در زنجان می کوشد تا این اختلالات و بیماری ها را درمان کند.

برخی از متخصصان از علوم عصبی برای توضیح طب سوزنی استفاده می کنند. به گونه ای نقاط طب سوزنی به عنوان مکان هایی برای تحریک اعصاب، ماهیچه ها و بافت همبند در نظر گرفته می شوند. این تحریکات باعث افزایش جریان خون می شوند و در عین حال فعالیت طبیعی بدن را تحریک می کند. طی این درمان نقاط خاصی از بدن را با سوزن های یک بار مصرف از پیش استریل شده تحریک می کنند. سپس جریان اطلاعات شیمیایی و الکتریکی در بدن تشویق یا مسدود شده و به تبع آن درک درد نیز تعدیل خواهد شد.

در طول جلسه طب سوزنی چه می گذرد؟

در طول درمان 50 تا 90 دقیقه ای طب سوزنی در زنجان متخصص طبی سوالاتی در مورد درد مفاصل و سلامت عمومی شما می پرسد. طب سوزنی به طور کلی بدون درد است. اگرچه ممکن است با قرار دادن سوزن ها احساس خارش زود گذر را داشته باشید. این سوزن های نازک در نقاط خاصی قرار می گیرند که مسیرهای نصف النهاری در بدن را باز می کنند. مسیر نصف النهاری به جایی گفته می شود که انرژی در آن قسمت از بدن جریان دارد. طب چینی می گوید: در جایی که جریان آزاد وجود دارد، هیچ دردی وجود ندارد. هنگامی که سوزن ها در اعماق مختلف پوست فرو می روند، فرد 20-40 دقیقه در حالت استراحت قرار می گیرد.

در این مرکر مداخلات طب سوزنی توسط متخصصین مجرب و دارای مدرک بین المللی از  انگلستان

کاربردهای طب سوزنی در زنجان

بسیاری از مردم به دنبال درمان طب سوزنی برای تسکین دردهای مزمن مانند آرتروز یا کمردرد هستند. با این حال، طب سوزنی کاربردهای خود را در مسائل بی شماری گسترش داده است. قبل از مراجعه جهت طب سوزنی، با پزشک خود مشورت کنید. تحقیقات انجام شده نشان داده است که طب سوزنی ممکن است به تسکین سردردهای تنشی و میگرنی هم کمک کند. به علاوه این نوع طب در کاهش درد در موارد زیر نیز کمک خواهد کرد:

  • کمر درد
  • گردن درد
  • آرتروز
  • زانو درد
  • برخی از انواع سردردها
  • فشار خون بالا یا پایین
  • تهوع و استفراغ ناشی از شیمی درمانی
  • برخی از بیماری های معده از جمله زخم معده
  • روماتیسم های مفصلی نیز در طب سوزنی در زنجان تحت درمان قرار خواهند گرفت.
  • عادت های ماهیانه ی دردناک
  • اسهال خونی
  • درد صورت
  • بیماری های صبحگاهی
  • رگ به رگ شدن ها
  • آرنج تنیس باز
  • مشکلات عصب سیاتیک
  • درد دندان
  • کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی
  • دوره نقاهت بعد از عمل
  • وابستگی به مواد، تنباکو و الکل
  • درد ستون فقرات
  • گرفتگی گردن
  • سیاه سرفه

علاو بر موارد گفته شده سازمان بهداشت جهانی پیشنهاد می کند که طب سوزنی به درمان تعدادی از عفونت ها هم کمک خواهد کرد. این عفونت ها شامل عفونت های مجاری ادراری و تب همه گیر می باشند.

مزایای طب سوزنی در زنجان

طب سوزنی در موارد زیر می تواند مفید باشد:

  • اگر به درستی انجام شود، کاملاً ایمن است.
  • عوارض جانبی بسیار کمی دارد.
  • می توان آن را به طور موثر با سایر درمان ها ترکیب کرد.
  • می تواند برخی از انواع درد را کنترل کند.
  • ممکن است به بیمارانی که داروهای ضد درد برای آن ها مناسب نیست کمک کند.
  • طب سوزنی عمدتاً برای تسکین ناراحتی های مرتبط با انواع بیماری ها و شرایط خاص می تواند استفاده شود.
  • در مشکلات و درد های ماهیچه ای و مفصلی به خوبی نتیجه خواهد داد.طب سوزنی در زنجان

طب سوزنی در زنجان برای درد مفاصل

اگر شرایط پزشکی دارید که منجر به درد مفاصل شما می شود، ممکن است به تجربه از طریق طب سوزنی فکر کنید. طب سوزنی برای آرتروزها یا Osteoarthritis که این نوع شایع ترین نوع آرتریت است، مفید است. این بیماری معمولا در 50 سالگی شروع می شود. استئوآرتریت می تواند بر هر مفصلی تأثیر بگذارد، اما اکثر مردم آن را در زانو، لگن، دست ها، کمر و گردن خود احساس می کنند. مطالعه با استفاده از استانداردهای سختی که دانشمندان در نظر می گیرند نیز مطابقت دارد. درمان طب سوزنی بخصوص برای آرتروز زانو بیشتر موثر خواهد بود.

طب سوزنی در زنجان به کاهش التهاب، محافظت و کشش در اطراف فضاهای مفصلی می پردازد. این کاهش تنش باعث تحریک کمتر مفاصل و کاهش شدید درد این قسمت ها می شود. علی رغم وجود خارش، شواهد قابل توجهی وجود دارد که نشان می دهد با پیشرفت درمان کم شدن درد و التهاب ادامه می یابد. طب سوزنی برای آرتریت روماتوئید نیز مفید است. اگرچه ممکن است مفاصل آسیب دیده را بهبود ندهد، اما درد زیادی را تسکین می دهد. لذا از همه مهم تر، طب سوزنی باعث کاهش التهاب می شود و هم چنین سیستم ایمنی ناکارآمد را بهبود می بخشد.

طب سوزنی در زنجان برای سایر بیماری های مفصلی

برای آرتریت های نوع کمیاب تر نیز مطالعات و تجربه هایی وجود دارد که در زیر به همراه نتایج منتظره آورده ایم.

  • فیبرومیالژیا ((fibromyalgia یک سندرم درد اسکلتی-عضلانی مزمن است که با درد وسیع، خستگی و اختلال خوابمشخص می‌شود. گاهی اوقات با آرتریت اشتباه گرفته می شود زیرا باعث ایجاد درد در سراسر بدن می شود. شواهد کافی مبنی بر اینکه طب سوزنی می تواند کمک کننده باشد وجود ندارد.
  • اسپوندیلیت انکیلوزان ((AS نوعی آرتریت است که عمدتاً ستون فقرات را درگیر می کند. اگرچه سایر مفاصل نیز می توانند آسیب ببینند. طبق شواهد و تجربیات طب سوزنی در زنجان به افراد مبتلا به این بیماری می توان کمک کرد.
  • لوپوس. اگرچه جز بیماری های مفصلی نیست اما آرتریت یکی از علائم آن است. با این حال طب سوزنی می تواند تا حدودی برای این بیماری موثر باشد.
  • نقرس، نوعی آرتریت، معمولاً انگشتان شست پا را درگیر می کند؛ اما می تواند باعث درد در مچ پا، زانو و ران ها شود. تصور می شود که طب سوزنی ممکن است به کاهش درد نقرس کمک کند.

طب سوزنی برای درد ماهیچه ها

سفتی، درد، خشکی و کشیدگی عضلات می تواند بر اثر ساده ترین و جزیی ترین اتفاقات روزمره در زندگیمان رخ دهد. طب سوزنی در زنجان برای درد ماهیچه ها هم راه حل مناسبی خواهد بود. چرا که با این درمان درد و کاهش مقدار حرکت ماهیچه ها می تواند رفع شود. تمرین و ورزش کردن می تواند باعث درد ماهیچه ای شود. هم چنین به چالش کشیدن بدن با تمرینات کاردیو و مقاومتی می تواند ماهیچه های شما را تحت فشار و درد قرار دهد. اما می دانیم فقط ورزش نیست که باعث شروع درد ماهیچه ای می شود. بلکه همان طور که گفتیم آسیب های مکرر و بیماری های دیگر نیز منجر به ناراحتی عضلانی و محدودیت حرکت می شوند.

طب سوزنی در زنجان چسبندگی های دردناک در محل بافت آسیب دیده در عضلات، رباط ها و بافت های اطراف را درمان می کند. گردش خون شما افزایش می یابد، اندورفین درد را کاهش می دهد و ماهیچه ها شل می شوند و در نتیجه دامنه حرکت و عملکرد ماهیچه بهبود می یابد. نتایج مثبت معمولاً پس از اولین درمان طب سوزنی شروع می شود. چرا که ماهیچه ها احساس آرامش می کنند و حرکت با تلاش و محدودیت کم تری انجام می شود. با این حال، ممکن است برخی از دردهای عضلانی موضعی به مدت 24 تا 48 ساعت هم وجود داشته باشند.

منابع

  1. mayoclinic
  2. life medicine clinic
  3. webmd
  4. morning side acupuncture nyc
  5. mayoclinic

برای مطالعه بیشتر در مورد نقش کاردرمانی در مشکلات و ناهنجاری های دست، لینک زیر را مطالعه فرمایید.

کاردرمانی دست ؛ انواع مشکلات دست و مداخلات کاردرمانی

بیماری ها و مشکلاتتخصص هافیزیوتراپیکاردرمانی

طب سوزنی چیستطب سوزنی در زنجانمداخلات طب سوزنی در زنجان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *