درمان خانگی سکته مغزی و راهکار های آن

درمان خانگی سکته مغزی

درمان خانگی سکته مغزی


درمان خانگی سکته مغزی راهکاری ساده برای بهبود وضعیت بدن و تقویت نتایج درمان پزشکی محسوب می شود. برخی بیماران سکته مغزی به این دلیل سمت درمان خانگی می روند که از دارو و درمان پزشکی اجتناب کنند. در حالی که طب مدرن نقش کلیدی در بهبودی دارد. بنابراین درمان سکته مغزی در خانه به عنوان مکمل آن است. راهکارهایی که گفته می شوند، می توانند وضعیت بیمار را بعد از سکته مغزی بهبود ببخشند. اینجا در مورد درمان خانگی شامل، غذاهای سالم، مکمل ها و همچنین تمرینات بازیابی عملکرد صحبت خواهیم کرد.

نقش مکمل ها در درمان خانگی سکته مغزی

ویتامین ها و مکمل ها معمولاً اولین چیزی است که هنگام جستجو راجع به درمان خانگی  سکته مغزی به ذهن خطور می کند. اکنون برخی ویتامین هایی که شواهد تاثیر آن ها بر بهبودی پس از سکته مغزی نشان می دهند گفته می شود:

  • ویتامین D. مکمل ویتامین D “بهبود قابل توجهی را در نتایج پس از گذشت ۳ ماه از سکته” نشان داده است.
  • پروبیوتیک ها. تقویت سلامت روده با یک مکمل پروبیوتیک منظم ممکن است سلامت مغز را از طریق ارتباط روده و مغز تقویت کند.
  • ویتامین B3 (نیاسین). نیاسین به افزایش سطح کلسترول “خوب” کمک می کند. که از نظر آماری در بدن بیماران دچار سکته مغزی معمولا کم است.

لازم است قبل از مصرف مکمل های جدید با پزشک مشورت شود. زیرا این مکمل ها ممکن است با داروهای قبلی تداخل، و یا شرایط پزشکی را بدتر کنند.درمان خانگی سکته مغزی ، بهترین راهکارهای خانگی برای بازیابی حرکت پس از سکته مغزی ، نقش مکمل ها در درمان خانگی سکته مغزی ،

تغذیه و درمان خانگی سکته مغزی

یک پروتئین خاص وجود دارد که ممکن است به بهبود پس از سکته مغزی کمک کند. این پروتئین فاکتور مغزی نوروتروفیک یا BDNF نام دارد. به صورت که با پشتیبانی از رشد سلول های عصبی و تشکیل سیناپس در مغز به نوروپلاستیسیتی کمک می کند. در اینجا برخی از سالم ترین غذاهایی که تولید BDFN را تقویت می کنند و مصرفشان در درمان خانگی سکته مغزی لازم است را نام می بریم.

  • انواع توت و میوه های قرمز رنگ. این میوه ها غنی از آنتی اکسیدان اند. که برای تنظیم BDNF ضروری است.
  • شراب قرمز. مطالعات افزایش قابل توجه غلظت BDNF در اثر مصرف رسوراترول، که در شراب قرمز وجود دارد را نشان می دهند. اگر پزشک مصرف منظم شراب را تأیید نمی کند، انگور قرمز بخورید.
  • ماهی سالمون. این یک منبع عالی از اسیدهای چرب امگا ۳ است. که در بالا بردن سطح BDNF نقش دارد.

بهترین راهکارهای خانگی برای بازیابی حرکت پس از سکته مغزی

برای بهبود حرکت پس از سکته مغزی، پزشک ممکن است داروی خاصی را برای کنترل اسپاستیسیته یا گرفتگی عضلات تجویز کند. روش های طبیعی و قابل انجام در خانه نیز برای بهبود حرکت پس از سکته مغزی وجود دارند. نوروپلاستیسیتی مکانیزمی است که به مغز اجازه می دهد تا سیستم خود را ترمیم کند. هنگامی که درمان خانگی سکته مغزی با تمرینات توانبخشی همراه شوند، نوروپلاستیسیتی به حداکثر می رسد. این درمان ها شامل:

  • آینه درمانی. این به بهبود حرکت دست در بیماران با اسپاستیسیته یا فلج شدید کمک می کند.
  • تمرین ذهنی. مطالعات نشان داده است که تجسم حرکت کردن به ایجاد اتصالات نوروپلاستیسیتی‌کمک می کند. و نکته حالب این که این تاثیر دقیقاً به اندازه تاثیر حرکت کردن واقعی است.
  • طب سوزنی. مطالعات نشان داده است که طب سوزنی به بهبود تحرک پس از سکته مغزی کمک می کند. به خصوص اگر در آن تحریک الکتریکی نیز اعمال شود. طب سوزنی باید توسط متخصصین آن انجام گیرد. که این کار با توسط درمانگر با ویزیت در منزل به راحتی انجام می گیرد.

برای اطلاعات بیشتر، کلیک کنید.

دسته‌بندی نشده

بهترین راهکارهای خانگی برای بازیابی حرکت پس از سکته مغزیدرمان خانگی سکته مغزیدرمان سکته مغزیدرمان سکته مغزی در خانهفیزیوتراپی در سکته مغزیکاردرمانی در سکته مغزیمراقبت های سکته مغزی در خانهنقش مکمل ها در درمان خانگی سکته مغزی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *