تخت مناسب برای بیمار سکته مغزی

تخت مناسب برای بیمار سکته مغزی به گفته انجمن ملی سکته مغزی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.، سکته مغزی یک “حمله مغزی” است که می تواند در هر زمان برای هر کسی اتفاق بیفتد. سکته مغزی زمانی اتفاق می افتد که جریان خون در ناحیه ای از مغز قطع شود. هنگامی که این اتفاق می افتد، سلول های مغز از اکسیژن محروم می شوند و شروع به مردن می کنند. هنگامی که سلول های مغز در طول سکته می میرند، توانایی های کنترل شده توسط آن ناحیه از مغز، مانند حافظه و کنترل ماهیچه ها از بین می روند. مهم است که از علائم پس از سکته مغزی که بسیار فراتر از رویداد اولیه باقی می مانند، آگاه باشید. تخت مناسب برای بیمار سکته مغزی از جمله مواردی است که می تواند نشانه های پس از حمله را تسکین ببخشد.

سکته مغزی چیست؟

مغز کنترل کل بدن انسان را در دست دارد. در نهایت به ما دیکته می کند که چگونه رفتار کنیم، فکر کنیم، ارتباط برقرار کنیم و حرکت کنیم. نورون ها سلول های تخصصی در مغز هستند که با تغذیه مداوم از منبع خون قادر به انجام این کار هستند. سکته مغزی اصطلاحی است که برای یک عارضه پزشکی استفاده می شود که توقف جریان خون به هر قسمت از مغز را توصیف می کند.

هنگامی که مغز قادر به دریافت مواد مغذی غنی از اکسیژن خون مورد نیاز برای زنده ماندن نباشد، سلول‌ها شروع به مردن می‌کنند و به طور جدی بر توانایی فرد برای صحبت کردن، راه رفتن و به خاطر آوردن اطلاعات تأثیر می‌گذارد در طی فرآیندهایی که پس از سکته رخ می دهد تخت مناسب برای بیمار سکته مغزی لازم خواهد شد. سپس این قطع جریان خون می تواند صدمات جبران ناپذیری به مغز وارد کند، اما اثرات سکته تا حد زیادی به نواحی آسیب دیده مغز و شدت آسیب وارد شده بستگی دارد.

انواع سکته مغزی

دو نوع اصلی سکته مغزی وجود دارد. سکته مغزی ایسکمیک رایج ترین نوع انسداد است که مشخصه آن مسدود شدن شریان مغزی با تجمع پلاک در داخل دیواره شریان است. انسداد یا لخته پلاک می تواند زمانی رشد کند که خون و سلول های چربی به انسداد بچسبند تا زمانی که نتوانند از جریان طبیعی خون جلوگیری کنند. این نوع انسدادها ممکن است در داخل مغز یا در جای دیگری از بدن ایجاد شوند و سپس به مغز برسند. اما این مورد که کدام نوع حمله را داشته باشیم تاثیری روی عدم انتخاب تخت مناسب برای بیمار سکته مغزی  نخواهد داشت.

سکته هموراژیک در اثر شکستن شریان مغزی ضعیف، آسیب دیده یا پاره شده ایجاد می شود. این وقفه در جریان خون معمولاً به دلیل فشار خون بالای طولانی مدت ایجاد می شود که در طول زمان شریان ها را ضعیف می کند. نتیجه ضعیف شدن شریان ها اغلب یک آنوریسم است که بیش از حد کشیده می شود و می ترکد.

بهبودی بعد از سکته مغزی و تخت مناسب برای بیمار سکته مغزی

پس از سکته مغزی، یک فرد بازمانده شرایط فیزیکی، تغییرات عاطفی و چالش های شناختی را تجربه خواهد کرد. شایع ترین اثرات سکته مغزی علائم فیزیکی هستند. از جمله:

  • تشنج
  • فلج
  • درد مزمن
  • و خستگی

انتخاب تخت مناسب برای بیمار سکته مغزی که پس از حمله در او اولیه تغییرات مضری ایجاد می شود لازم است.پ بهبودی پس از سکته مغزی مربوط به بازگشت به زندگی معمولی و داشتن یک زندگی مستقل تا حد امکان است. که این شامل اتخاذ یک رویکرد فعال برای اطمینان از ادامه زندگی شما است، در حالی که با شرایط محدود پس از حمله سازگار شوید. با مراقبت زیاد و بازسازی، زندگی پس از سکته وجود دارد.

 

اثرات سکته مغزی و انتخاب تخت مناسب برای بیمار سکته مغزی

سکته مغزی ممکن است بدن را از طرق مختلف تحت تاثیر قرار دهد و گاهی اوقات می تواند باعث ناتوانی و بی حرکتی دائمی به دلیل فلج و از دست دادن عملکرد عضلانی شود. بسیاری از بازماندگان سکته مغزی فلج یک طرف بدن خود را تجربه می کنند. یا ممکن است کنترل گروه های عضلانی خاصی را بسته به جایی که سکته در مغز اتفاق می افتد از دست بدهند. سکته مغزی همچنین ممکن است بر عضلات دهان و گلو تأثیر بگذارد و بر توانایی فرد برای بلع، خوردن یا برقراری ارتباط تأثیر بگذارد.

اهمیت خواب بدون مزاحمت برای سلامتی و تندرستی حیاتی است. هر کس حدود یک سوم زندگی خود را در رختخواب می گذراند، بنابراین انتخاب تخت مناسب برای بیمار سکته مغزی که آرامش و حمایت را فراهم کند، مهم است. بدون یک تخت قابل تنظیم مناسب، خواب ممکن است نامنظم و مختل شود و در نتیجه افراد خسته و انرژی کمتری در طول روز داشته باشند. یک تخت با قابلیت تنظیم ارتفاع متغیر موقعیتی را فراهم می کند تا راحتی به حداکثر برسد و از این رو می توان به دوره های طولانی خواب دست یافت.

سکته مغزی می تواند باعث مشکلات هماهنگی و احساس سرگیجه و بی ثباتی شود. مشکلات تعادل می تواند در هنگام ایستادن تشدید شوند و منجر به سقوط فرد شوند. اینجاست که یک تخت مناسب می تواند ایمنی فردی را که با سکته مغزی زندگی می کند افزایش دهد.

تخت مناسب برای بیمار سکته مغزی از نوع چرخان

تخت مناسب برای بیمار سکته مغزیاین تخت ها به بسیاری از بازماندگان سکته کمک می کند تا با کاهش مداخلات مراقبتی و ترویج روال خواب سالم برای کاهش اثرات درد و بسیاری از عوارض مزمن پزشکی مرتبط با سکته، کیفیت زندگی را بهبود یافته و احساس رضایت و استقلال مجدد را تجربه کنند. چرخش برنامه ریزی شده تخت های چرخان با تضمین سطوح بی نظیر استقلال و راحتی برای کاربران، یک مزیت واقعی را فراهم می کند. مطالعات خواب نشان می دهد که افراد در طول شب هر 10 تا 12 دقیقه یکبار چرخش می کنند و بافت و حرکت مایعات بدن را تحریک می کند که باعث گردش خون خوب می شود. این حرکت می تواند درد را تسکین دهد، رفتار و خلق و خوی کلی را بهبود بخشد و به فرد کمک کند تا توانایی خواب خوب را دوباره به دست آورد.

از مزایای انتخاب تخت مناسب برای بیمار سکته مغزی به موارد زیر اشاره می کنیم:

  • چرخش بدن باعث کاهش فشار، پیشگیری یا کاهش زخم بستر می شود.
  • به طور قابل توجهی کیفیت خواب را بهبود می بخشد.
  • ایجاد فرصتی مناسب برای زندگی در محیط خانه به جای بیمارستان
  • کاهش قابل توجه درد همراه با بی حرکتی
  • بهبود سلامت تنفسی
  • کاهش نیاز به کمک از سوی خانواده و مراقبان

تخت های قابل تنظیم می توانند به بهبود سکته مغزی کمک کنند !

مطالعات پزشکی متعدد نشان داده‌اند که پایه‌های تخت قابل تنظیم می‌توانند اثرات مفیدی در کمک به بهبودی پس از سکته داشته باشند. بازماندگان سکته مغزی اغلب از انواع اثرات پس از سکته رنج می برند، مانند گردش خون، درد مزمن، بازیابی استقلال و زخم بستر. یک پایه قابل تنظیم می تواند به کاهش این اثرات کمک کند. بنابراین بهتر است به طور کلی به داشتن تخت مناسب برای بیمار سکته مغزی توجه بیشتری داشته باشید.

منابع :

  1. pro-bed
  2. ergomotion
  3. theraposture

ارزیابی های سکته مغزیبیماری ها و مشکلات

تخت مناسب برای بیماران سکته مغزیتخت مناسب برای سالمندانتوانبخشی در سکته مغزیسکته مغزیسکته مغزی و مراقبت های پس از آن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *